Der er kommet en ny motorcykel på markedet, som vanen tro Honda,
– Ikke ser ud af så meget ved første øjekast, men alligevel kan det meste, når det kommer til stykket.
2019 HONDA CRF450L – Enduro MC
Kan denne Honda CRF450L ligefrem gå hen og blive det mest interessante bekendtskab i 2019, hvis du vil være ejer af en motorcykel med nummerplader på i 450 kubik offroad-genren?
Nu får du benzinindsprøjtning & direkte GENER fra Motocross-Maskinen Honda CRF450R !
Honda CRF450L 2019 har en ellers meget agil lillebror som hedder Honda CRF250L. Men lillebror’ er ca. 13 kilo tungere end sin NYE Storebror CRF450L som blot vejer 130 kg!
Det fortæller lidt om, at Honda har taget dette projekt med en indregistreret motorcykel fra den nye (CRF450 2013+ Platform) meget, meget alvorligt.
HONDA CRF450L 2019 – En Ninja igennem skoven!
For at køre lydløst igennem skoven som en Ninja, er bagsvingeren fyldt med polyurethan skum, der er medvirkende til at dæmpe lyden fra andre mekaniske ting som larmer, her i blandt kæden.
Den originalt monterede udstødning og lyddæmper, støjer også minimalt, og gør sit til at den er så lydløs som muligt.
For at opnå den mest effektive og behagelige tur til toppen af Himmelbjerget, har krumtappen fået tilføjet en anelse mere vægt, end motocross versionen 450R.
Forgaffel og bagdæmper er de samme kvalitets-enheder som også sidder på den meget vilde dirtbike crosser CRF450R – Her på Honda CRF450L, med en lidt mildere opsætning, der er meget duelig, på længere ture i OffRoad Land. Benzintanken er lavet i titanium materialer.
OFFROAD MOTORCYKLEN HONDA CRF450L 2019
KTM har i flere år været Boss på tronen af 450 ccm offroad motorcykler med nummerplader på. Nu er der endelig kommet en ny spiller på markedet med en vægt på ca. 130 kilo, der kan tage kampen op med nogle af Husqvarna og KTM modellerne som er på markedet i Offroad-Enduro-segmentet.
Honda CRF 450L har et service-interval på absurd’ flotte 30.000 km (ved Euro4 krav anno 2019 og droslet til 25 HK), som den måske kommer, som standard i Europa.
For at gøre Honda CRF 450L 2019 mere holdbar, er kompressionen på 12.0:1 – i forhold til 13.5:1 på familie-medlemmet: Honda CRF450R MX.
I USA har Honda CRF450L 2019 ca. 38.-42. HK i standard versionen.
TEKNISKE SPECIFIKATIONER:
Motor
- Motortype: Vandkølet 1-cylindret motor
- Volumen: 449ccm
- Boring x slag: 96.0mm x 62.1mm
- Kompression: 12.0:1
- Antal ventiler: 4 dohc
Transmission
- Geartype: Manuel
- Antal gear: 6
- Kraftoverførsel: Kæde
Dimensioner
- Stel: Aluminium twin tube
- Dækstørrelse for, bag: 80/100-21 – 120/80-18
- Forbremse: 260mm enkelt skive
- Bagbremse: 240mm enkelt skive
- Akselafstand: 1.500mm
- Sædehøjde: 940mm
- Vægt køreklar: 130,8 kg
- Tankvolumen: 7,6 liter
Flere HK? Kun et spørgsmål om kort tid!
Der er motor-specialister derude, som allerede tænker i kommende mapping’s, og måder at fjerne de digitale begrænsninger på. Tuning vil gøre Honda CRF 450L 2019 til et vildyr, med f.eks en semi-åben titanium-udstødning, der vejer 60 procent mindre, end den standard-monterede lyddæmper.
Prisen i Danmark incl. registreringsafgift i 2019 lander på 138.005 kroner. Det kan lyde voldsomt for en A2 motorcykel med 25 HK. Der er dog ikke kommet en officiel udmelding fra Honda Europe, om hvor mange hestekræfter motoren lander på.
Honda CRF 450L 2019 kan købes her: AAGESEN MOTORCYKLER i RØDOVRE.
OMBYG 2019 HONDA CRF450L til en GADE Supermotard Motorcykel
Kan du allerede se det for dig, HONDA CRF450 L med 17 Tommer Hjul på?
Her får du en indkøbsliste med den billigste løsning til landevejen, uden at ændre noget i forgaflen.
SUPERMOTARD START-KIT.
BAGFÆLG: 17″ x 4.25″ – 5.00″
FORFÆLG: 17″ x 3.50″
BAGDÆK: 150/60 – 17
FORDÆK: 120/70 – 17
FORBREMSESKIVE: 320MM + ADAPTER
KØB 320 MM BREMSESKIVE + ADAPTER
CRF450L fra Enduro-Offroad til Supermotard?
I Frankrig og i Italien har nogle få ihærdige firmaer, i en årrække om-bygget Honda CRF450R SM (Til Supermotard gade-version), så de kan indregistreres på nummerplader i flere EU-Lande.
EUROBOOST i Frankrig har denne frækkert i programmet. Det er en Honda CRF450RX Supermotard med fuld power, som koster 73.800 kroner / 9832.50 € excl. moms og dansk registreringsafgift.
Men, med Danmarks bekostelige registrerings-afgifter, bliver det oftest til en meget dyr affære (om overhovedet muligt), som privat person at hente en pivny Honda CRF450R Supermoto fra Frankrig eller Italien hjem, og selv betale afgift til den danske stat.
Det gode i denne historie er, at: “Honda Danmark” leverer CRF450L 2019 på danske nummerplader for dig til for 138.000 kroner, så du ikke skal ligge søvnløs om natten.
Dine udfordringer er snarere et spørgsmålet om hvor mange penge du vil bruge på at lave den til en: FED GADE SUPERMOTARD ANNO 2019!
SUPERMOTO DÆK og FÆLGE til HONDA CRF450L 2019
Med et ekstra sæt motard fælge, og med dæk og bremseskive, kan du lige pludselig transformere denne bundsolide motorcykel indtil et festfyrværkeri af en Fun-Bike!